Pierwsze kroki w systemie pracy zdalnej

Termin: 11.09.2020 - 30.09.2020

Szanowni Państwo,

oto uaktualnione informacje dla studentów I roku

 

Pierwsze kroki w systemie pracy zdalnej

W semestrze zimowym roku akademickiego 2020/21 w dużej mierze będziemy wykorzystywać narzędzia pracy zdalnej. Wszelkie informacje będą ukazywać się na stronie IFK, poza tym UJ oferuje możliwość pracy zdalnej na kilku różnych platformach, których działanie omówimy w trakcie spotkania informacyjnego na początku października.

Najprostsza w obsłudze jest MS Teams; od początku pandemii jest to główny kanał komunikacyjny dla pracowników i studentów. 

Dla studentów I roku licencjatu i I roku SUM zostały utworzone zespoły „Spotkanie organizacyjne I rok licencjatu” i „Spotkanie organizacyjne I rok SUM”. Będziemy tam mogli omówić wszelkie kwestie ważne dla studenta rozpoczynającego naukę na uczelni. 

 Aby sprawnie do niego dołączyć, prosimy o zastosowanie się do poniższych zaleceń:

  • aktywowanie konta w domenie student.uj.edu.pl – umożliwi sprawne poruszanie się na platformach zdalnej pracy (są zintegrowane z domeną UJ)

 

  • konto aktywuje się z platformy USOS; dostęp otwiera kod, który otrzymuje się przy wpisie, razem z innymi informacjami (np.. numerem konta, itp.); w razie zgubienia tego kodu, o wygenerowanie kolejnego należy poprosić w sekretariacie;  informacje na stronie: https://pomocit.uj.edu.pl/studenci_start

 

  • pobranie ze strony UJ darmowego pakietu Microsoft Office 365 (w zakładce „STUDENCI” na pasku górnym; Ms Teams jest częścią pakietu, można bezpiecznie zainstalować go również na urządzeniach mobilnych (np. po zalogowaniu się do Ms Teams kliknąć w ikonkę przy własnych inicjałach w prawym górnym rogu rozwijając pasek zadań, na którym widnieje „pobierz aplikację mobilną)
  • dołączenie do zespołu: zaproszenie ukazało się w pierwszym tygodniu września na stronie IFK; znajdzie się tam kod umożliwiający znalezienie zespołu i dołączenie.

 

kod zespołu „Spotkanie organizacyjne I rok licencjatu” asviize 

kod zespołu „Spotkanie organizacyjne I rok SUM” e9c5pml

 

Należy zalogować się do Ms Teams, kliknąć ikonę „Zespoły” na pasku po lewej stronie ekranu, potem w prawym górnym rogu – w pole „Dołącz do zespołu lub utwórz nowy”; kolejny ekran pokaże m.in. pole : „Dołącz do zespołu wpisując kod” – tu należy wpisać kod podany w zaproszeniu. W ten sposób znajdą się Państwo w zespole, który zacznie działać jako kanał komunikacji od pojawienia się pierwszych uczestników.

W razie problemów proszę o kontakt:

Joanna Janik

wicedyrektor IFK do spraw studenckich

joanna.janik@uj.edu.pl, tel. 608 038 739

Poniżej zamieszczam link do instrukcji Microsoftu: 

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/u%C5%BCyj-linku-lub-kodu-aby-do%C5%82%C4%85czy%C4%87-do-zespo%C5%82u-c957af50-df15-46e3-b5c4-067547b64548

 

Albo/i do filmiku z YouTube, na którym jest pokazane w jaki sposób dołączyć do grupy przez kod:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ByBS8pNk4m4

 

 

Data opublikowania: 11.09.2020
Osoba publikująca: Jacek Hajduk